BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 14 June 2011

LAUREN BOOTH:who's her?

  LAUREN BOOTH (born sarah booth 22 July 1967, Islington,London) is an English broadcaster, journalist and pro-Palestinian activist. She works for Iran's English language news channel, Press TV.

Biography

Family

Lauren Booth is a half-sister of Cherie Blair and the sixth daughter of the actor Tony Booth with Pamela Smith (Cohen). She is the sister-in-law of former British prime minister Tony Blair. She was married to actor Craig Darby and the couple have two children, Alexandra and Holly. Her mother, Pamela Smith (Cohen) was Jewish although Lauren wasn’t brought up a practising Jew.

Journalistic career

As a journalist, Booth has written for the New Statesman, the Mail on Sunday, the Sunday Times and the Daily Mail. She is a vocal opponent of the Iraq War and a supporter of the Stop the War Coalition; a member of Woodcraft Folk, Media Workers Against the War and the National Union of Journalists. She has been a panellist on the BBC's Have I Got News For You, and a broadcaster on radio and television. She writes columns and features, mainly for the Mail on Sunday. She regularly reviews the UK newspapers on television for Sky News, BBC One and BBC News 24.
In both 2005 and 2006 Booth travelled to the West Bank where she has interviewed Mahmoud Abbas. She gave two speeches on the condition of those living in the West Bank and Gaza, for the Royal Geographical Society and Arab Media Watch.
As of 2010, Booth presents In Focus on the UK's Islam Channel, and Between The Headlines on the Iranian-owned Press TV.
On 10 December 2010 Booth was declared bankrupt in the High Court of Justice, London.

Reality TV

In 2006 she was a contestant on the ITV reality show I'm a Celebrity... Get Me Out of Here!, donating the money she raised to charity Interpal (Palestinian Relief and Development Fund).

Gaza activism

In August 2008 she travelled to Gaza by ship from Cyprus, along with 46 other activists, to highlight the blockade of the Gaza Strip and deliver hearing aids and balloons to a deaf school in Gaza. Booth elected to remain behind in Gaza, and was subsequently refused entry into both Israel and Egypt. She said that she believed that, by refusing her the right to leave Gaza and return to her home country, Israel and Egypt were in breach of Article 13 of the Universal Declaration of Human Rights, specifically regarding freedom of movement. Booth stated that she believes the "situation in Gaza is a humanitarian crisis on the scale of Darfur" and called Gaza "the largest concentration camp in the world today", although the Jerusalem Post suggested that several photographs of Booth in a well-stocked Gaza grocery "bel[ied] the grim picture she painted of the Strip".During her visit, Booth received a Palestinian VIP passport from Hamas Prime Minister Ismail Haniya. Booth left Gaza through the Rafah Border Crossing into Egypt on 20 September 2008.

 Religious conversion

Booth appeared at the Islam Channel's Global Peace and Unity event on October 23, 2010, dressed in loose clothing and with a hijab, declaring: "My name is Lauren Booth, and I am a Muslim".She explained that she converted to Islam in mid-September, 2010, after her visit to the Shia Fatima al-Masumeh Shrine, sister of eighth Shia Imam Ali Al Rida in Qom, Iran.However, she has not made clear what sect of Islam she follows and attends two mosques in North London.

Personal bankruptcy

In December 2010, Booth filed for bankruptcy. One of her creditors is her half-sister, Cherie Blair.






ورين بوث : من لها؟

  
لورين بوث (ولد سارة بوث 22 يوليو 1967 ، أيسلينجتون ، لندن) هو المذيع Inggeris البهاسا ، صحفي وناشط مؤيد للفلسطينيين. تعمل لقناة ايران Inggeris البهاسا أخبار اللغة ، الصحافة التلفزيونية.سيرةالأسرةلورين بوث أخت غير شقيقة من شيري بلير وابنة السادسة من الممثل توني بوث مع باميلا سميث (كوهين). وقالت إنها هي شقيقة في القانون من رئيس الوزراء البريطاني السابق توني بلير. كانت متزوجة من الممثل كريج داربي وديهما طفلان ، الكسندرا وهولي. كانت والدتها ، باميلا سميث (كوهين) على الرغم من أن اليهود لم يكن لورين ترعرعت يهودي ممارسة.الصحافة مهنةكصحفي ، وقد كتب كشك لنيو ستيتسمان ، والبريد ويوم الاحد في صحيفة صنداي تايمز والديلي ميل. وهي أشد معارضي الحرب على العراق ومؤيد للتحالف أوقفوا الحرب ، وعضوا في البراعة الشعبي ، العاملين في مجال الإعلام ضد الحرب والاتحاد الوطني للصحفيين. هذا وكانت المحاور على بي بي سي نيوز لقد حصلت لك ، ومذيعة في الإذاعة والتلفزيون. وقالت انها تكتب الأعمدة وميزات ، أس لصحيفة ميل اون صنداي. Gedung وهي تستعرض الصحف البريطانية على شاشات التلفزيون لمحطة سكاي نيوز بي بي سي واحد وبي بي سي نيوز 24.في عامي 2005 و 2006 سافر بوث الى الضفة الغربية حيث أجرى مقابلات مع محمود عباس. وقدمت خطابين في حالة الدب مكافحة الذين يعيشون في الضفة الغربية وقطاع غزة ، للجمعية الجغرافية الملكية ومراقبة وسائل الاعلام العربية.اعتبارا من عام 2010 ، يعرض في صالة التركيز على قناة الإسلام في المملكة المتحدة ، وبين العناوين في الصحافة التلفزيونية المملوكة من إيران.أعلن في 10 ديسمبر 2010 كشك المفلسة في محكمة العدل العليا في لندن.تلفزيون الواقعفي 2006 كانت هي المتسابق على اظهار الحقيقة القناة انا من المشاهير... أخرجني من هنا! ، والتبرع الاموال التي حصل عليها أن انتربال الخيرية (الفلسطيني للإغاثة وصندوق التنمية).غزة النشاطفي أغسطس 2008 سافرت الى غزة بحرا من قبرص ، جنبا إلى جنب مع 46 نشطاء آخرين ، لتسليط الضوء على الحصار المفروض على قطاع غزة وتوفير المعينات السمعية وINTJ البالونات إلى مدرسة في قطاع غزة. انتخب بوث ان يبقى خلف في غزة ، وكان رفض في وقت لاحق دخول كل من إسرائيل ومصر. وكانت اسرائيل ومصر وقالت انها تعتقد أن ذلك برفضه لها الحق في مغادرة غزة والعودة إلى وطنها ، في خرق للمادة 13 من الإعلان العالمي لحقوق الإنسان ، على وجه التحديد فيما يتعلق بحرية الحركة. وذكرت كشك عن اعتقاده بان "الوضع في غزة أزمة إنسانية على نطاق دارفور" ، ودعا غزة "اكبر معسكر اعتقال في العالم اليوم" ، على الرغم من أن صحيفة جيروزاليم بوست اقترح أن صور العديد من بوث في غزة جيدة التجهيز بوث تلقت بقالة "الجرس [عيد] وانها رسمت صورة قاتمة للقطاع". سولاويزي الزيارة التي قامت بها ، على جواز سفر كبار الشخصيات من رئيس الوزراء الفلسطيني إسماعيل هنية من حماس. بقي كشك غزة عبر معبر رفح الحدودي إلى مصر يوم 20 سبتمبر 2008.
 
تحويل الدينيةيبدو بوث في السلام العالمي قناة الإسلام والحدث الوحدة في 23 أكتوبر 2010 ، يرتدون ملابس فضفاضة ومع الحجاب ، معلنا : "اسمي لورين بوث ، وأنا مسلم." انها قالت انها اوضحت ان اعتنق الاسلام في منتصف أيلول / سبتمبر 2010 ، بعد زيارة قامت بها إلى فاطمة الشيعة مرقد Masumeh ، شقيقة الامام الرضا ثامن الشيعة العلي في قم ، Iran.However ، وقالت انها لم تصدر من الواضح ما هي الفرع الإسلام يلي ويحضر مسجدين في شمال لندن.الافلاس الشخصيفي ديسمبر 2010 ، قدمت صالة للإفلاس. واحد من الدائنين لها ولها نصف شقيقة شيري بلير.

  


1 comment: